onsdag 10 februari 2010

Ibland är livet bara fint.
För stunden bara fint rakt igenom.
Jag satt på tidiga bussen på väg hem och bara drog en lättnades suck.
Jag har inga jobbiga måsten att göra. Jag har inplaneringar men bara
roliga och sådana som man längtar till.
Känner mig älskad och älskar. Skrattar och mår bra.
Tar upp en bok och läser hela vägen hem,
och när jag ser upp från boken som jag är helt fast i så
inser jag hur vackert det faktiskt är utanför fönstret.
Hur lyckligt lottad jag är.
När jag kommer hem går jag på Konsum och köper dom
barnsligaste flingorna som jag kan hitta. Ni vet sådana goda
med chokladsmak och med alltför mycket socker. Onyttiga.
Bara för att jag kan.
Och det äger.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag får rus i benen av den här texten.

    SvaraRadera
  2. hej, brevet har kommit! Ville bara säga så att du vet. Dags att rita! ;D

    SvaraRadera
  3. du är så bra frida. du är så söt. ät dina barnsliga flingor som bara består av socker, men du är lika söt för det. du är en toppen tjej! jag är glad att du är glad. så jag vill att du alltid försöker att vara glad! det är så mysigt det här med livet! galet, crazy och alldeles, alldeles underbart! som en saga

    kram!

    SvaraRadera