måndag 27 februari 2012

Stig tittar ut.

Vilken härlig dag! Och än är den inte slut!
Jag har hunnit med att diska, städa, tvätta, promenad i solen
och nu ska jag iväg på ett body balance pass på iksu. Tänk om man alltid
hade sådan här lust och iver! Fast det kanske inte vore lika roligt då.
Under min promenad var jag och hämtade ut några böcker jag beställt, vill tipsa
om boken på bilden här under. Stig tittar ut. En barnbok, eller en allåldersbok
(Man måste ju visa att man lärt sig något på svenskakursen.) med fantastiska illustrationer
av självaste Lars Winnerbäck. Handlar om Stig som är rädd för andra människor och helst
stannar inne i sin lägenhet men en dag händer något med hans hamster så han
måste han ta sig ut! Ja, ni hör ju! Hur fin som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar