tisdag 12 november 2013

VFU IIII

Åh, jag var så duktig i början och skrev av mig med jämna mellanrum och nu har det ju gått en evighet sen sist. Men jag ska försöka att sammanfatta den senaste tiden så gott det går.

Jag har nu haft mina tre egenplanerade svenskalektioner i svenskan med tema muntligt berättande, det har varit väldigt roligt och intressant. Det roligaste var att få uppleva att det skedde en progression från den första lektionen till den sista. Inte bara i att framföra något muntligt utan även i att lyssna på varandra.

Jag har hållit i några korta moment på bilden och en hel bildlektion. Det har varit väldigt roligt och något jag absolut kan tänka mig att undervisa i om chansen kommer. För det där med att vara kreativ och att skapa är ju himla kul tycker jag!

På engelskan har eleverna fått fortsätta uttrycka sig muntligt på mina lektioner. Det har varit så fantastiskt kul, nästan de roligaste lektionerna tror jag. Eleverna har varit så duktiga och pratat på som bara den och verkat haft så himla roligt! = Succé! Varje engelskalektion efter att de fick göra galenpanna(fast på engelska såklart) har de tjatat på läraren om att få göra "den där leken med lapparna i pannan"! Jag bara oops, sorry! Haha, fast såklart blir man ju lite nöjd och mallig att det gick hem så bra! Jag har även fått träna mig på att ge skriftlig feedback när eleverna har skrivit brev till en viss klass i Australien, det har varit otroligt utvecklande och lärorikt. Och svårt! Sedan passade jag på att göra ett oregelbundna verb- spel (Petro! Typ samma som du och jag gjorde när vi pluggade inför grammatiktentan!) när deras kapitel i läroboken innehöll många av de oregelbundnaverben och det spelet har använts flitigt, kul!

Och nu känner jag bara att nej nu orkar jag verkligen inte skriva mer. Det är en sak som är säker: man blir trött! Så jag ursäktar ifall det är långt och osammanhängande. Men som ni vet, fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar