söndag 2 maj 2010

Igår när jag vaknade bestämde jag mig för att tänka positivt hela dagen.
Om något negativt skulle inträffa skulle jag vända det till något positivt på något sätt.
Det fungerade väldigt bra. Jag var glad hela dagen från när jag vaknade till när jag somnade
med danströtta ben långt in i natten. Glädjen och framför allt lugnet håller i sig fortfarande.
Jag känner ett lugn, för vad ska jag egentligen stressa över när jag inte har något eller någon att stressa till?
Eller varför i hela friden ska jag vara ledsen över någon som jag inte vet vem det är?
Eller grubbla och ha ångest över något jag inte hittat? (Över något som kommer.)
Det är väl bättre att njuta av stunden istället.
Jag ska bli bättre på att tänka såhär, för just såhär borde varje dag vara och såhär vill jag vara
som person. För min och för andras skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar